Terugblik: Holland WebWeek Groningen

24-09-2015

Het lijkt vaak onmogelijk totdat je het doet

Het leek van tevoren een onmogelijke taak: een meerdaags evenement organiseren in Groningen dat de komende jaren de toon moet zetten op het gebied van ICT/Online. Toch is het de organisatie achter de Holland WebWeek Groningen gelukt. Woensdag 16 t/m zaterdag 19 september zijn professionals, studenten, overheden, kennisinstellingen en bedrijven geïnspireerd geraakt door allerlei activiteiten gericht op de laatste Online/ICT trends. 

Het zaterdagprogramma vond plaats in en rondom het Infoversum en was open voor jong en oud. Met onder andere 100 meiden die leerden programmeren, rondvliegende drones en de Gamehal van het Noorden waar bezoekers Nederlandse games konden uitproberen en hun ICT-kennis konden testen met de i-Quizz van IT Academy Noord-Nederland was dit onderdeel een groot succes. Bekijk het onderstaande filmpje voor een mooi overzicht van onze bijdrage tijdens de Holland WebWeek Groningen 2015.  



i-Quizz

Links: winnaar van de i-Quizz De Holland WebWeek Groningen was een geweldig platform voor kennisoverdracht op het gebied van Online & ICT; precies waar de IT Academy zich dagelijks mee bezighoudt. Maar hoeveel weet men eigenlijk af van bijvoorbeeld programmeertalen, de lokale online industrie en games & software? Met onze i-Quizz heeft de hele zaterdag een grote, diverse groep bezoekers dit kunnen testen. De deelnemer met de hoogste score en tevens de winnaar van de quiz, Nico van Pelt (links op de foto), heeft een cursus bij de IT Academy gewonnen. Naast deze quiz was er ook entertainment voor jonge kinderen met het snelheids- en dierengeluidenspel. De interactieve quiztafel die voor al dit vermaak gebruikt werd is gemaakt door inventief producent Floris Maathuis en is beter bekend onder de naam Videomeppen.      


Facebook foto-wedstrijd

Naast het testen van kennis boden we bezoekers de kans om op ludieke wijze beroemd te worden en een Apple Watch te winnen. De deelnemers konden een foto van zichzelf met het IT Academy scherm laten maken om vervolgens zoveel mogelijk likes en shares te verzamelen voor die foto op onze Facebook pagina. Na een fantastische strijd wisten Martijn Lefferts en Marielle Riedeman (zie foto) uiteindelijk met 17 shares en bijna 200 likes de Apple Watch in de wacht te slepen.

 


Het snelheidsspel in actie
Het snelheidsspel in actie

Ook de IT Academy ging op de foto
Ook de IT Academy ging op de foto

Een van de makkelijke vragen van de quiz
Een van de makkelijke vragen van de quiz
  • Deel