Samenwerken en Klantgerichtheid voor ICT'ers

25-02-2015

Er wordt tegenwoordig meer van werknemers verwacht dan alleen het hebben van technische vaardigheden. Zo heeft ook de ideale IT'er naast kennis van bijvoorbeeld programmeertalen en scrum ook goed ontwikkelde softskills. In een wereld van geautomatiseerde informatiestromen lijkt de menselijke factor misschien soms minder relevant. Echter is de vaardigheid van IT-personeel om effectief intern en extern informatie op een persoonlijke manier over te brengen een cruciaal ingrediënt voor succes.

Samenwerking en Klantgerichtheid voor IT'ers
Zodoende biedt IT Academy Noord-Nederland de training Samenwerking en Klantgerichtheid voor IT'ers aan. Tijdens deze 2-daagse training leren de cursisten effectief samenwerken, zowel binnen een team als met klanten. Iedere professional die werkzaam is binnen het domein ICT en succesvoller wil worden in zijn of haar carrière kan van deze training profiteren. 

Foek Gunnink 
Een van die professionals die hier momenteel de vruchten van plukt is Foek Gunnink, management assistente binnen de afdeling ICT Supply I&E van DUO. In haar functie zit zij op het snijvlak tussen het IT-personeel en andere afdelingen binnen DUO. Haar kennis van alleen ICT is niet voldoende om de zaak draaiende te houden. Veel hangt af van haar communicatieve capaciteiten.        

Sinds ze deze training heeft gevolgd is ze vooral in haar werk gegroeid door gesprekken volgens een duidelijke structuur voor te bereiden. Daarnaast is ze gegroeid door de zelfanalyse en focus op communicatie die deze training behelst. "Ik ben me meer bewust geworden van mijn eigen kwaliteiten en heb geleerd wat de verschillende communicatiestijlen zijn en hoe hiermee om te gaan", zegt Foek. "Dankzij IT Academy Noord-Nederland communiceer en werk ik nu efficiënter."


 
  • Samenwerken en Klantgerichtheid

  • Deel